بهترین بخش یاد ما بیرون از ماست

پایان نامه عکاسی کارشناسی

 

بهترین بخش یاد ما بیرون از ماست، سارا نعیم پور؛ استاد راهنما: مهرداد نجم آبادی
پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران، بهمن 1389

 

در این نوشتار تلاش شده ضمن نگاهی تاریخی به عکاسی صحنه پردازی شده و پیشینه ی حضور آن، به بررسی اشکال مختلف این نوع از عکاسی نیز بپردازد. ابتدایی ترین اقدامات عکاسان در جهت به تصویر کشیدن احساسات شان اتفاقات اطراف شان را می توان در اولین عکس های تاریخ عکاسی مشاهده نمود. تا قبل از پیشرفت دوربین ها و روش های جدید چاپ، که امکان نزدیک تر شدن عکس به واقعیت را فراهم آوردند، عکاسی ساختگی بسیار رایج و مقبول می نمود. اما در اواخر سده 19 و اوایل سده 20 ارزش عکس ها بیشتر به واسطه رقابت و نزدیکی شان به واقعیت محک زده شد و این امر باعث کمرنگ شدن این شیوه از عکاسی گردید. در ادامه به بررسی سیر تحول و رویکرد عکاسان به عکاسی صحنه پردازی شده در دوره ی مدرنیسم و ظهور سینما پرداخته شده است.

واژه های کلیدی: عکاسی صحنه پردازی شده، عکاسی ساختگی، عکاسی روایی، عکاسی تابلو، تابلو زنده

 

مطالب بیشتر درباره این پایان نامه را اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *