کتاب شعر مهدی مقیم نژاد منتشر شد

 

مهدي مقيم نژاد، در واپسين هفته هاي سال 1395 کتاب جديد خود را به بازار عرضه کرد.اين کتاب که مجموعه شعري است با نام «بارانِ شغال» 57 قطعه شعر کوتاه و بلند را شامل مي شود که توسط انتشارات حرفه هنرمند به چاپ رسيده است.

مهدي مقيم نژاد،استاديار دانشگاه هنر تهران، هرچند عمدتاً به عنوان هنرمند عکاس و پژوهشگر شناخته مي شود اما اين کتاب دومين تجربه او در حوزه شعر به حساب مي آيد. اولين کار شعري مقيم نژاد کتابي بود با عنوان «جايي که غروب درنگ مي کند» که به گزينش و ترجمه شعر معاصر آمريکا اختصاص داشت و در سال 1385 توسط نشر ثالث به چاپ رسيد. در مقدمه کتاب «بارانِ شغال» مي خوانيم:

باران شغال يا شالْ وارِشْ در لفظ مازندرانى در اصل به وضعيتى جوّى گفته مي شود كه در آن باران و آفتاب توأمان رخ  مي دهد. به باور مردمان قديم شغال ها از اين شرايط بسيار خشنود خواهندشد. يا به عبارتى عروسى شغال ها ست. همچنين، مي تواند دلالتى باشد بر موقعيتهاى برزخى، متناقض، فريبنده و ناپايدار. بر زيستن در حالتى نه اين و نه آنى. يا تسلط نيروى شر بر طبيعت.

جالب اينکه مهدي مقيم نژاد،که پيش تر کتاب هايي همچون «نشانه شناسي عکاسي»،«عکاسي و نظريه»،«هنر در عصر ديجيتال»،و همچنين مقالات متعددي درباره هنر و عکاسي را از او ديده بوديم،بنا به دلايلي «بارانِ شغال» را يکي از شخصي ترين و مهم ترين آثار کارنامه هنري اش مي داند.کتاب «بارانِ شغال» در 128 صفحه،با شمارگان 1000 نسخه و با قيمت 12000 تومان در کتاب فروشي هاي معتبر سراسر کشور در دسترس خواهدبود.

منبع گالری آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *