تصویر شهر مشهد از زاویه ای دیگر

 

 نمایشگاه گروهی عکس

“اِربِن” نمایشگاه گروهی عکس که کیارنگ اعلایی آن را در گالری تِم جمع‌آوری کرده است، روایتی تصویری و چند جانبه از محیط زیست، سنت‌ها، مشاغل و اجتماع روزمره مردم مشهد به دست داده است.

در آثار این نمایشگاه هنرمندان تلاش کرده‌اند از جهات مختلفی به مسئله شهر بپردازند و زوایایی که از شهر مشهد ارائه می‌دهند، شکلی جدید، کمتر دیده شده و خلاقانه‌ای را در خود جای داده‌اند.

در این تصاویر محیط‌های اجتماعی که عکاسان در آن پا گذاشته‌اند برای مخاطبان ناشناخته است. سازه‌های مدرن ساختمانی در کنار خیابان‌هایی با ساختمان‌هایی نیمه ویران و یا ظاهری در هم ریخته؛ در کنار یکدیگر به نمایش در آمده است. در این تصاویر برخلاف بیشتر عکس‌هایی که از شهر مشهد و از پیرامون مرقد مطهر امام رضا (ع) و وابستگی زندگی روزمره مردم به این بارگاه ثبت شده، عکاسان پا در محله‌های دور افتاده و یا اعیان‌نشینی گذاشته‌اند که در هر تصویر روایتگر بخشی از فرهنگ پنهان در زیر لایه‌های این شهر هستند
بخش اعظمی از این تصاویر با ثبت نقاشی دیواری‌هایی با تصویر شهدا، نقش مذهب و ریشه‌های عمیق آن در میان مردمان این سرزمین را به تصویر کشیده و از سویی چهره مذهبی این تصاویر شکلی دقیق از زیست مردم مشهد را به تصویر در آورده که قابل تامل و تماشایی است.

در این نمایشگاه آثاری از حمید دلدار، امیر مبارکی، میلاد اصفهانی، آیدا خودنیا، مهدی دستمزد، بهنوش رفیع‌زاده، سیدحمیدرضا سادات فاطمی، الهه سالاران، شادی شوریده، مهلا عربی خوان، کاظم غلامی، فاطمه فخاریان، فاطمه قاسمی نژاد، سجاد مصلی، صالحه موسوی، نیلوفر موسوی و مژده یونس مهاجر به نمایش در آمده است.

هنرآنلاین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *