تقدیر از برگزیدگان جشنواره بین‌المللی عکس خیام

 آیین آغاز به‌کار و اهدای جوایز به برگزیدگان چهارمین جشنوراه بین‌المللی خیام، جمعه ۵ خرداد با مشارکت خانه هنرمندان ایران در محل همان مجموعه در ساعت ۱۷ برگزار می‌شود.

   چهارمین جشنواره بین‌المللی عکس خیام ضمن گرامیداشت بزرگداشت حکیم عمر خیام، با هدف ارتقای سطح عکاسی و گفت‌وگوی بصری میان عکاسان ایران و جهان و با همکاری و همیاری کلوپ عکس فوکوس، نماینده فیاپ در ایران، برگزار می‌شود.رییس فیاپ و مسوول جشنواره‌های فیاپ برای حضور در این مراسم از لوکزامبورگ به ایران آمده‌اند و آیین تقدیر از برگزیدگان با حضور آنها برگزار می‌شود.

   در مدت فراخوان اعلام شده بیش از  ۲۱ هزار و ۳۹۹  قطعه عکس از هنرمندان ۵۵ کشور جهان به دبیرخانه ارسال شد که هیات‌داوران متشکل از کشورهای فرانسه و ایران پس از بررسی این تعداد اثر در نهایت فهرست نهایی برگزیدگان این دوره از جشنواره را اعلام کردند.در مجموع ۱۲۸ عکس به نمایشگاه راه یافته و نامزد دریافت جایزه شدند، فقط  ۱۲۸ عکسی که تا آخرین مرحله داوری بالا آمده‌اند و برندگان از بین آنها انتخاب شده‌اند. در نمایشگاه چاپی نمایش داده می‌شوند.

    به گفته مسوولان این جشنواره آثار برتر جشنواره در کشورهای ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، چین، عمان، یونان، آفریقای جنوبی،  هنگ‌کنگ، آرژانتین، روسیه، عربستان، ترکیه، تاجیکستان، ازبکستان، مقدونیه و شهرهای مختلف ایران به نمایش گذاشته می‌شوند و به برندگان جشنواره گواهی شرکت در نمایشگاه گروهی در هر کشور ارائه می‌شود.

   اما همکاری موسسه فیاپ با خانه هنر خیام، این امکان را برای کلوپ عکس فوکوس فر اهم کرده که صبح روز جمعه پیش از برگزاری آیین افتتاح کارگاه اختصاصی «خوانش عکس و داوری بین‌المللی» را با حضور رییس و مسوول جشنواره‌های فیاپ برگزار کند. علاقمندان به شرکت در این کارگاه می‌توانند با مراجعه به سایت کلوپ فوکوس برای حضور در این دوره ثبت‌نام کنند.

   دریافت رایگان کتاب جشنواره 
   
در این مراسم از کتاب چهارمین جشنواره بین‌المللی خیام هم رونمایی می‌شود و به شرکت‌کنندگان داخلی و خارجی اهدا می‌شود.طبق قوانین فیاپ کتاب جشنواره رایگان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود. بنابراین با تصمیم هیات برگزاری کتاب شرکت‌کنندگان استان تهران فقط در محل برگزاری مراسم ارائه می‌شود و برای سایر استان‌ها کتاب به نشانی شرکت‌کننده ارسال می‌شود. به‌منظور تسهیل در پیشبرد این موضوع از شرکت‌کنندگان تقاضا می‌شود با کارت شناسایی معتبر و یا ارائه معرفی‌نامه دقیق به نماینده‌ی خود نسبت به دریافت کتاب اقدام کنند.

   آیین گشایش نمایشگاه:  جمعه ۵ خرداد- ساعت: ۱۷
   بازدید از نمایشگاه هر روز از ۵ تا ۱۲ خردادماه در گالری‌های بهار و تابستان امکان‌پذیر است.

   آیین رونمایی از کتاب: جمعه ۵ خرداد – ساعت ۱۸ تا ۲۰- سالن استاد شهناز
   خانه هنرمندان ایران: خیابان طالقانی، خیابان فرصت (موسوی) شمالی، ضلع جنوبی پارک هنرمندان

منبع سایت عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *