فراخوان دومین جشنواره عکس نقره دانشگاه هنر

جشنواره عکس

 

جشن عکس دانشگاه هنر رویدادی دانشجویی است که دوره ششم آن در آذر ماه 1395 تحت عنوان اولین جشنواره عکس نقره با موضوع(( زیبایی شناسی با رویکرد قدرت انتقال محتوا )) برگزار شد .

دومین دوره جشنواره عکس نقره امسال ( آذر ماه 1396 ) با موضوع (( شهر )) برگزار خواهد شد .

محورهای جشنواره :

مردم شهر من ، کسب و کار در شهر من
محیط زیست شهر من ، مناظر شهر من
ایمنی در شهر من ، معماری شهر من

 

شرکت کنندگان میتوانند در یکی از محورهای فوق و یا با توجه به دغدغه های شخصی خود در محور های دیگری با موضوع کلی شهر به عکاسی بپردازند . هیچگونه محدودیتی در جهت دهی به موضوع وجود ندارد و شهر بیشتر به معنی زیستگاه انسانی مد نظر است و از روستاها گرفته تا شهر های امروزی و یا شهر های تاریخی و باستانی ایران میتوانند برای عکاسی انتخاب شوند .

در جهت مشارکت حداکثری و همچنین کشف استعداد عکاسی در دانشجویان غیر عکاسی ،این دوره از جشنواره برای نخستین بار در سه بخش رقابتی برگزار خواهد شد .

1_بخش اول : این بخش به دانشجویان رشته عکاسی سراسر کشور اختصاص دارد .

2_بخش دوم : این بخش به دانشجویان رشته های غیرعکاسی در سراسر کشور اختصاص دارد .هدف از این بخش ترغیب و تشویق علاقمندانی از رشته های دیگر است که عکاسی را به طور جدی دنبال میکنند.

3_بخش موبایلی :عکاسی با موبایل دارای قابلیت های منحصر به فردی است که با توجه به گسترش استفاده از تلفن های همراه مجهز به دوربین عکاسی و همچنین نیاز به تربیت دید و نگاه در این نوع از عکاسی ، این بخش شامل تمامی دانشجویان کشورمان ( عکاسی و غیر عکاسی ) میشود.

در هر سه بخش جوایزی به سه نفر اول اهدا خواهد شد و به تعدادی از نفرات برتر نیز هدایای فرهنگی تقدیم خواهد شد .

همچنین به تمامی افرادی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا کند ،گواهی پذیرش به همراه کتاب جشنواره اهدا خواهد شد .

به هر یک از مجموعه عکس هایی که در بخش اصلی در کتاب جشنواره چاپ شود نیزدر صورتی صاحب اثر جزو سه نفر برتر نباشد مبلغی به عنوان حق تالیف پرداخت خواهد شد .

هزینه چاپ عکس های راه یافته به عهده جشنواره است و پس از نمایش متعلق به جشنواره میباشد و عودت نمی شود.

 

در این دوره بخشی غیر رقابتی نیز تحت عنوان (( پیشکسوتان و دانش آموختگان دانشگاه هنر )) برگزار می شود. نمایشگاهی از آثار پیشکسوتان و دانش آموختگان به همراه مراسم بزرگداشت پیشکسوتان برگزار خواهد شد.

 

ارسال آثار

 

در بخش اصلی آثار فقط به صورت مجموعه عکس پذیرفته میشود که هر شرکت کننده میتواند یک مجموعه عکس 3 الی 8 عکسی ارسال کند .

شرکت کنندگان در بخش آماتور آثار خود را میتوانند به یکی از دو صورت تک عکس و مجموعه عکس تا سقف 8 عکس ارسال کنند. شرکت در بخش موبایلی نیز به یکی از دو روش تک عکس و یا مجموعه امکان پذیر است .

شرکت در بخش موبایلی برای آن دسته از داوطلبانی که در بخش اصلی یا آماتور شرکت کرده اند بلامانع است .

شرکت کنندگان می توانند متنی حداکثر تا 100 کلمه برای معرفی آثار خود انتخاب کنند و به همراه آثار خود ارسال کنند .

ارسال آثار در هر سه بخش رقابتی باید به همراه فایل اسکن کارت دانشجویی همراه باشد. دانشجویانی که کمتر از یک سال از فارغ التحصیلی آنها می گذرد نیز می توانند در جشنواره شرکت کنند .

ارسال آثار از طریق پست الکترونیک جشنواره به آدرس : Noghrehfestival@gmail.com تلگرام جشنواره به آدرس : https://telegram.me/noghrefestival و یا از طریق تحویل بر روی dvd به دبیرخانه جشنواره به آدرس تهران ،چهار راه ولیعصر کوچه بالاور معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه هنر طبقه 5 دبیرخانه جشنواره عکس نقره امکان پذیر می باشد .

مهلت ارسال آثار : از زمان انتشار فراخوان تا یکم آبان ماه 1396

برگزاری جشنواره :آذر ماه 1396

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *