نمایشگاه سروش کیایی با عنوان «برج آهن» در گالری آرته

عکس هایی از سروش کیایی به نام برج آهن،جمعه سوم آذرماه، در گالری آرته افتتاح خواهد شد.

در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده است: «در دوره‌ای از تاریخ این شهر در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ شمسی، معماران و هنرمندانی ظهور کردند که با آثار ماندگار خود چهره‌ی این شهر را تغییر دادند و به آن هویتی نوین بخشیدند. سازه‌هایی ملهم از معماری تاریخی ایران و درآمیخته با نوآوری‌های معماری مدرن اروپایی را پدید آوردند. ساختمان‌های هم‌چون بنای آزادی، سَردر دانشگاه تهران، تئاتر شهر، تالار رودکی، موزه هنرهای معاصر، موزه‌ی فرش و … نمادهای پابرجای آن دوره هستند.

اما اکنون در دو دهه‌ی اخیر و به‌ویژه در سال‌های دهه‌ی ۹۰ شمسی، تهران خواسته و ناخواسته به ستایش آهن و برافراشتن فولاد و بِتون برخواسته است. امروز مهم‌ترین جلوه‌ی این شهر، فشردگی، انبوهی، خفگی، ازدهام، آلودگی، درختان خشکیده و برج‌هایی برخاسته از رُشد اقتصادی است.

به‌راستی چه بر سر ما و این شهر آمده است؟ زیبایی و اصالت را در زنگ‌زدگی‌های مشبک انبوه آسمان‌خراش‌های نیمه‌ساز جستجو می‌کنیم و من آن را درون دایره ی تصویر دوربین عکاسی قرار می‌دهم. هرچند این زرد نارنجی‌ها را سیاه و سفید می‌بینم. واقعا چه زیبا است!! چطور تاکنون آن را ندیده بودم و از وجود چنین سازه‌هایی در اطرافم لذت نبرده‌ام؟! دو صد افسوس.

اینک ما در این شهر آهن را می‌ستاییم، ساختار و اسکلت‌های بزرگ را، اینک ما مرگ درختان را می‌ستاییم، شهر آرام آرام و البته به زیبایی در انبوه ساختارهای عظیم آهنی غرق می‌شود.»

افتتاحیه: جمعه 3 آذر –  ساعت 16 الی 20

نمایشگاه تا یکشنبه 12 آذر ادامه دارد.

ساعت بازدید در روزهای نمایش 16 الی 20

گالری شنبه ها تعطیل است.

گالری آرته

تهران، شیرازجنوبی، پایین تر از پل همت،بلوار علی خانی،20متری گلستان،12متری دوم،پلاک3

شماره تماس : 88031652

منبع: سایت عکسخانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *