بخش جنبی همایش 10 روز با عکاسان با شعار «عکاسی امروز، فرصت های جدید»

پوستر بخش جنبي پنجمين همايش 10روز با عكاسان با حضور دبيران همايش، هيات مديره انجمن عكاسان ايران و مديران حامي همايش از شهرداري تهران عصر يكشنبه 14آذرماه در دبيرخانه همايش رونمايي شد.

مجید ناگهی؛ دبير بخش ويژه پنجمين همايش 10روز با عكاسان، درباره این بخش گفت: از سال گذشته بخش نگاه شخصی را به این رویداد اضافه کردیم كه امسال این بخش را گسترش دادیم. در هشت روز 24 عکاس در یک ساعت مشخص مجموعه آثار خود و نگاه شخصی خود را در سالنی در خانه هنرمندان ایران ارائه می دهند. در این بخش عکاسانی از مشهد، بندرعباس، تبریز و… حضور دارند.
وی ادامه داد: امسال به شکل کامل همه بخش های مختلف همایش ضبط می شود و به شکل گسترده در اختیار مخاطبانی که نتوانستند در این رویداد حضور پیدا کنند قرار می گیرد. در واقع استفاده ازمدیای تصویر در فضای مجازی گسترش بیشتری پیدا کرده است. از ووله های تصویری هم در این فضا استفاده خواهیم کرد. ضمن اینکه از عکاس ها خوسته ایم فیلمی از خودشان تهیه کنند و به ما برسانند که به نوعی معرفی آن عکاس باشد. همچنين راديو عكاسي از ديگر برنامه هاي ويژه است كه گزارش هاي صوتي از برنامه هاي 10روز با عكاسان و گفت و گو با عكاسان تهيه مي شود و در فضاي مجازي و شبكههاي اجتماعي منتشر مي شود تا علاقه مندان بيشتري از برنامه هاي 10 روز باعكاسان اطلاع پيدا كنند و استفاده كنند.
ناگهي همچنين به تهيه نشريه الكترونيكي اشاره كرد و گفت: براي اين دورهمايش مطالب و مقالاتي تهيه شده كه قراراست در قالب نشريه الكترونيك بعد از همايش منتشر شود كه مطالب نشريه با محوريت شعكار همايش است.
ناگهی درباره شعار اين دوره همايش گفت: شاید یکی از دلایلی که این شعار انتخاب شد همین توجه دادن به چیزی است که به راحتی در اختیار همگان است. امروز فرصت عکاسی برای همگان مهیاست. توجه به این فرصتها و حوزه نفوذ و چرایی و چگونگی آن بسیار مهم است. باید ابعاد و چارچوب های این فرصت های جدید روشن شود که هدف این همایش است.

photo_2016-12-05_16-20-54

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *