داوری هفتمین نمایشگاه جایزه عکس «شید»

 

هفتمین نمایشگاه جایزه عکس مستند اجتماعی «شید»، روز جمعه ۲۵ فروردین‌ماه ۹۶ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران با نمایش مجموعه‌ عکس‌های راه‌یافته به بخش نمایشگاهی این جایزه گشایش می‌یابد.

   داوری مرحله نخست این دوره از جایزه «شید»، روز دوشنبه ۲۱ فروردین با حضور سیف‌الله صمدیان، نیوشا توکلیان و محمدرضا سلطانی برگزار شد. در این جلسه داوری در نهایت ۱۷ مجموعه از ۱۶ عکاس برای راه‌یابی به مرحله دوم انتخاب شدند. در مرحله دوم داوری علاوه بر سه داور ذکر شده، یومی‌گوتو و بهروز مهری نیز حضور دارند و مجموعه‌های نهایی برای حضور در بخش نمایشگاهی انتخاب می‌شوند.

   هفتمین نمایشگاه جایزه عکس شید از ۲۵ فروردین تا ۳ اردیبهشت‌ماه ۹۶ در خانه هنرمندان به نشانی تهران، خیابان ایرانشهر، بوستان هنرمندان ادامه دارد. همچنین کارگاه‌ها و نشست‌‌های آموزشی مرتبط با عکس مستند اجتماعی همزمان با این نمایشگاه تحت عنوان «هفته عکس مستند اجتماعی» در خانه هنرمندان برگزار می‌شود. برنامه دقیق این نشست‌ها متعاقبا اعلام می‌شود.

   «شید»، به معنای نور و روشنایی؛ یک جایزه مستقل و تخصصی عکاسی است که هر سال به یک عکاس در حوزه عکاسی مستند اجتماعی اعطا می‌شود. این جایزه زیر نظر شورای سیاست‌گذاری متشکل از پیمان هوشمندزاده، بهروز مهری و روشن نوروزی برگزار می‌شود و همه‌ی عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر جهان می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند.

   گفتنی است اختتامیه هفتمین جایزه «شید»، روز پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه ۹۶ با معرفی برگزیده این دوره از جایزه در خانه هنرمندان برگزار می‌شود.

منبع سایت عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *