“عصری با فخر عکاسی ایران” در رشت برگزار می شود

 

گیلان: نشست عکاسی ماه از سوی انجمن عکاسان رشت با حضور استاد فخرالدین فخرالدینی عصر روز دوشنبه ششم شهریور ماه در رشت برگزار می شود.

به گزارش هنرآنلاین، به نقل از پایگاه عکس چیلیک، برنامه ماه جاری نشست با عکاسان با عنوان “عصری با فخر عکاسی ایران” از سوی انجمن عکاسان رشت با همکاری دفتر رسانه پایگاه عکس چیلیک در سالن اجتماعات مجتمع خاتم الانبیاء شهر رشت برپا می شود.

در این نشست صمیمانه استاد فخرالدین فخرالدینی به اتفاق همسرشان در سالن حضور یافته و ضمن نمایش تعداد ۴۰ قطعه از برترین پرتره های عکاسی شده توسط ایشان به تشریح و توضیح فنون و ظرافت های کار عکاسی آتلیه و شخصیت شناسی می پردازند.

مهدی سروری مدیرمسئول رسانه پایگاه عکس چیلیک هم به عنوان کارشناس مجری در این برنامه حضور خواهد داشت و در ضمن پرسش و پاسخ سعی خواهد کرد تا ابعاد ناپیدایی از پشت صحنه بسیاری از این عکس های فاخر را از چهره مشاهیر معاصر برای حاضرین رمزگشایی و بازگو کند.

خیر مقدم الوند رضازاده ریاست انجمن عکاسان رشت و همچنین رونمایی و نمایش اثری از استاد به عنوان آخرین عکس به ثبت رسیده و نمونه چاپ اصلی برای حاضرین و معرفی کتاب نفیس عکس های فخرالدین فخرالدینی و جشن امضا و رونمایی از عکسی از چهره یکی از مفاخر استان و پخش نماهنگ های متفاوتی از فعالیت استاد فخرالدینی از جمله برنامه های این نشست خواهد بود.

پروفسور محسن هشترودی، عزت ا.. انتظامی، هوشنگ ابتهاج(سایه)، مسعود معصومی، حسین بهزاد، محمدعلی کشاورز، محمود فرشچیان، هادی شفائیه، علی تجویدی، احمد عبادی، محمدرضا شجریان، عباس کیارستمی، سعید نفیسی، محمود دولت آبادی، اصغر بیچاره(ژوله)، لوریس چکناواریان، احمد شاملو، سیمین بهبهانی، آیدین آغداشلو، یدا.. کابلی خوانساری، غلامحسن امیرخانی، هابیل علی اُف، بهرام بیضایی، سیدمحمدحسین بهجت تبریزی(شهریار)، فرهاد فخرالدینی، فریدون مشیری، مرتضی ممیز، نصرت کریمی، هوشنگ مرادی کرمانی، و… از جمله شخصیت هایی هستند که عکس پرتره ایشان با ظرافتی خاص در نورپردازی و شخصیت شناسی به ثبت رسیده و در این نشست تخصصی عکاسی نمایش داده می شود.

استاد فخرالدین فخرالدینی متولد اسفندماه سال ۱۳۱۱ در آذربایجان و خانواده ای اهل هنر به دنیا آمد و بیش از پنجاه سال از عمر عکاسی خود را در آتلیه ای به نام آتلیه فخرالدین گذراند که این محیط بدون هیچ تغییری در نما و چیدمان و دکور، میزبان حضور بسیاری از چهره های ماندگار ادب و فرهنگ و هنر بوده است. چاپ دو عنوان کتاب نفیس “عکس های فخرالدین فخرالدینی” در قالب جلد نخست و دوم شامل هر نسخه در حدود هشتاد قطعه عکس از بهترین و ماندگارترین تالیفات استاد در عرصه عکس پرتره و چهره شناسی و نورپردازی و عکاسی آتلیه است.

نشست تخصصی عکاسی “عصری با فخر عکاسی ایران” ساعت ۱۶ روز دوشنبه ششم شهریورماه در سالن دکتر رحمدل مجتمع فرهنگی و هنری خاتم الانبیاء شهر رشت برگزار می شود.

مطابق با اعلام برگزارکننده شرکت در این نشست برای تمامی عکاسان و علاقمندان به هنر عکاسی آزاد و رایگان است.

هنرآنلاین