فراخوان چهارمین جشنواره عکس «نورنگار»

دبیرخانه‌ی جشنواره عکس نورنگار بدین وسیله برگزاری چهارمین دوره‌ی جشنواره را با عنوان ایران من اعلام می‌کند.

جشنواره دارای دو بخش، اصلی و ویژه است.

بخش اصلی: هر عکسی با هر موضوعی در هر ژانری امکان شرکت در بخش اصلی را دارد. مانند، عکس پرتره، طبیعت، منظره، هوایی، باستان‌شناسی، معماری، ، قوم‌نگاری، مستند، خیابانی، و … با رعایت این نکته که در ایران گرفته شده باشد.

بخش ویژه: موضوع این دوره از بخش ویژه، به منظور جلب توجه و دقت عکاسان کشورمان، بناهای باستانی و تاریخی ایران، در نظر گرفته شده است. در این بخش فقط عکس‌های بناهای باستانی و تاریخی ایران، اعم از نماهای بیرونی، داخلی و جزئیات، پذیرفته می‌شود. موضوع بخش ویژه در هر دوره از جشنواره تغییر خواهد کرد.

جوایز چهارمین جشنواره عکس نورنگار :

در بخش اصلی : سه نفر برنده خواهد داشت و به هر سه، بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Canon EOS-5D Mark IV (بدنه )، تندیس‌جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد کرد.

در بخش ویژه : سه برنده خواهد داشت و به هر سه، بدون ترتیب و اولویت یک دستگاه دوربین عکاسی Nikon D7200  kit 18-140mm ، تندیس‌جشنواره، گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد کرد.

هیات داوران:

اسماعیل عباسی، ابراهیم حقیقی، دکتر محمد ستاری

دبیر جشنواره: مسعود افشانی

مشاور هنری: داریوش محمدخانی

گاه‌شمار جشنواره:

آغاز ارسال آثار: شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶

پایان مهلت ارسال آثار: ساعت ۲۴ روز جمعه ۵ آبان ۱۳۹۶

(مهلت ارسال آثار تمدید نخواهد شد)

داوری: آبان ۱۳۹۶

آیین اهدای جوایز و گشایش نمایشگاه آثار برگزیده: آذر ۱۳۹۶

مقررات:

ارسال آثار از ۷ مرداد ۱۳۹۶ آغاز و در ۵ آبان ۱۳۹۶ پایان می‌پذیرد.

هزینه‌ی ثبت نام و شرکت در جشنواره به شرح زیر است:
ثبت نام طی ماه اول فراخوان ( از ۷ مرداد تا ۷ شهریور): پانصدهزار ریال

ثبت نام طی ماه دوم فراخوان( از ۸ شریورماه تا ۸ مهر): ششصدهزار ریال

ثبت نام طی ۲۵ روز مانده به پایان فراخوان (از ۹مهر تا ۵ آبان): هفتصد و پنجاه هزار ریال

شرکت در این جشنواره برای همگان آزاد است و محدودیت سنی ندارد.

هر عکاس می‌تواند حداکثر ۴ تک عکس در بخش اصلی و ۴ تک عکس در بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کند (دبیرخانه مجموعه عکس نمی‌پذیرد.)
دریافت آثار تنها از طریق سایت به نشانی www.noornegar.com/festival امکان‌پذیر است و برای ارسال آثار باید در سایت جشنواره ثبت نام و طبق دستور کار درج شده در سایت عمل کنید.
دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش آثار بر روی دیسک یا به هر صورتی غیر از بارگذاری در سایت جشنواره، معذور است .

عکس‌ها می بایست با فرمت jpeg در اندازه‌ی، ضلع کوچک حداقل ۲۴۴۸ پیکسل و حداکثر حجم فایل ۱۰ مگابایت، بر روی سایت جشنواره بارگذاری شوند. حداقل رزولوشن عکس‌های موبایلی باید ۸ مگاپیکسل باشد.

ویرایش عکس در حد اصلاح نور و رنگ و کراپ تا آنجایی مجاز است که به اصالت عکس خدشه‌ای وارد نکند. دبیرخانه‌ی جشنواره از پذیرش عکس‌های فتومونتاژ، کولاژ، پانوراما، و HDR معذور است.
عکس‌های ارسالی، نباید دارای امضای عکاس، پاسپارتو، حاشیه، تاریخ، واترمارک، لوگو یا هرنشانه‌ی تصویری باشند.

در صورتی که کیفیت آثار ارسالی برای چاپ در کتاب و نمایشگاه مناسب نباشد، اصل فایل با کیفیت بالاتر درخواست خواهد شد. در صورت عدم ارائه‌ی فایل اصلی، عکس از جشنواره حذف خواهد شد.
‌عکس‌ها باید دارای عنوان بوده و اطلاعات مربوط به مکان و زمان عکس‌برداری و مدل دوربین مورد استفاده در هنگام بارگذاری در سایت جشنواره در قسمت توضیحات درج شوند.

از نظر برگزار کننده، ارسال کننده‌ی عکس مالک اثر شناخته می‌شود. هرگونه مسئولیت ناشی از آن و پاسخگویی به پیامدهای حقوقی ناشی از آن با ارسال کننده‌ی اثر خواهد بود.

برگزار‌کننده حق استفاده از عکس‌های پذیرفته شده را برای چاپ در کتاب، بروشور یا انتشارات مربوط به جشنواره، با ذکر نام عکاس برای خود محفوظ می‌دارد.

ارسال آثار به معنای پذیرش تمامی مقررات این جشنواره و تصمیم‌گیری در مورد مسائل پیش‌بینی نشده با برگزارکننده است.
آثار برگزیده به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد. به تمام هنرمندانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی شرکت در جشنواره و یک جلد کتاب نمایشگاه در دبیرخانه‌ی جشنواره اهدا خواهد شد.

لینک ثبت نام در جشنواره

تلفن دبیرخانه: ۷۳۵۶-۰۲۱

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *