نمایشگاه عکس «چشم انتظار» در گالری راه‌ابریشم

 

چهارمین نمایشگاه انفرادی بابک کاظمی با عنوان «چشم انتظار» از روز جمعه ۸ بهمن‌ماه ۹۵ در گالری راه‌ابریشم (شعبه فرمانیه) گشایش می‌یابد.

   در بیانیه‌ی این نمایشگاه آمده‌است: «چشم انتظار، عنوان این نمایشگاه بازتابی از درِ خانه‌های مهاجرینی است که خانه و وطنشان را برای رسیدن به زندگی بهتری ترک کردند، خانه‌هایی که ویران شدند اما همچنان منتظر بازگشت صاحبانشان هستند.

   در این مجموعه با استفاده از تکنیک کلودیون تر برای اولین بار در ایران آثاری پیش روی شماست که نشان دهنده‌ی گذشته و سرنوشت تاریک افراد مهاجر در کشورهای جایگزین سرزمین مادری است. این تکنیک که به اولین اقدام برای ساخت نگاتیو در جهان باز می‌گردد، تصاویر افراد را به شکل نگاتیو به وجود می‌آورد. با حضور صفحه‌ای تیره پشت نگاتیوها، آنها به تصاویری پوزتیو تبدیل می‌شوند.

   این برخورد با رویکرد به داستان مهاجرینی ست که در کشور جدید همواره تلاش می‌کنند فعالیت اجتماعی داشته باشند و به عنوان افرادی نیک و مثبت زندگی جدیدی را برای خود رقم زنند درحالیکه گذشته‌ی تلخ و تاریکشان همواره آنان را دنبال می‌کند و تنها با پذیرفتن آن «گذشته» است که می‌توانند هویتی نو برای خود بسازند.»

   بابک کاظمی، عکاس خودآموخته، متولد ۱۳۶۲، تاکنون تجربه‌ی شرکت در بیش از ۶۰ نمایشگاه گروهی و ده نمایشگاه انفرادی در ایران و دیگر کشورهای دنیا از جمله آمریکا، فرانسه، آلمان، سویس و… را داشته‌است. وی تاکنون در بینال های مهمی همچون بینال ونیز و آرت فرهایی نظیر پاریس فوتو شرکت داشته و آثار او در مجلات و روزنامه‌های بیشماری ازجمله «لو موند» و «فوتو» و «کانواس» به چاپ رسیده است.

گشایش: جمعه ۸ بهمن‌ماه – ساعت ۱۶ تا ۲۰
بازدید از این نمایشگاه تا  ۱۸ بهمن‌ماه ۹۵، روزهای یکشنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ تا ۱۹ و روزهای پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۶ تا ۲۰ ادامه دارد.
گالری روزهای شنبه و تعطیلات عمومی تعطیل است.
گالری راه ابریشم: تهران، فرمانیه غربی، بین خیابان آبکوه و آقایی، پلاک ۱۰۳، واحد ۲ 

منبع: سایت عکاسی              

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *