نمايشگاه عكس “ايران معاصر” در گالری فتوهوف شهر سالزبورگ در اتریش

 
اين نمايشگاه دربرگيرنده آثار هفت عكاس ايراني‌است كه هر يك به گوشه اي از زندگي و شرایط اجتماعی در ايران امروز پرداخته اند
هانا دارابي، فرزانه قديانلو، نويدرضا حقيقي، لورنس راستي، بهنام صديقی، بهرام شعباني و نيوشا توكليان عكاسان حاضر در اين نمايشگاه گروهي هستند كه با گردآوري مطهر اميري انتخاب شده اند.
‏‎عكس‌هاي اين نمايشگاه روايتگر موقعيت هاي اجتماعي مختلف زندگی در ایران، با بينش هايي متفاوت است كه براي کسانی که ایرانی نیستند در دسترس نمی باشند. موضوعاتي مانند تغييرات روزمره در مناظر شهري تهران و زندگي خصوصي اي كه قابل كنترل نيست. بخشي از اين عكس‌ها به زندگي طبقه متوسط ايراني مي‌پردازد، طبقه اي كه در دو جهان موازي زندگي مي‌كند.
پرتره‌هاي خيره‌كننده بهرام شعباني از غريبه‌ها ، ظرافت‌هاي موجود در آمد و شد‌هاي مكرر در خيابان را به تصوير مي‌كشد ، مردمي كه در مركز شهر بصورت دسته اي حركت مي‌كنند.تمركز نويد‌رضا حقيقي بر فضاي عمومي پارك‌هاي تهران اختصاص دارد و شمايل‌هاي سمبوليك لورنس راستي به زندگی بخشي از جوانان ايراني در تركيه می‌پردازد.
بهنام صديقي، در طبیعت ، نسل جوان ايراني را همراهي كرده ، تا تنهايي آنان را در جمع هاي كوچك به تصوير بكشد. پرتره هاي صحنه آرايي شده نيوشا توكليان در زير نوري دراماتيك ، بر پس زمينه معماري ابرشهر تهران نشان مي‌دهد كه چگونه سبك زندگي مدرن تمايل به جدا کردن افراد دارد به همان اندازه که می خواهد آنها را یکپارچه کند.
روایت عکاسانه‌ی هانا دارابي زندگي روزمره در تهران را ترسیم می‌کند و فضاي صمیمی اما آشفته عكس‌هاي فرزانه قديانلو در جمع هاي خانوادگي خانه خودشان خلق شده است.
اين نمايشگاه از ٧ بهمن تا ١٤ اسفند در گالري  فتوهوف در شهر سالزبورگ اتريش داير است.

اطلاعات بیشتر درباره این نمایشگاه را در اینجا ببینید.

گزارش تصویری نمایشگاه را در ویدئوی زیر ببینید.

[aparat id=”5ob1W”]

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *