مسابقه عکاسی سیاه و سفید «طهران پیک»

فرهنگ سرای شهر با هدف شناخت و معرفی حقایق نهفته در نشانه ها و نمادهای فرهنگ اسلامی و بررسی سبک زندگی اسلامی در بناهای تاریخی مسابقه عکاسی از بناهای تاریخی شهر تهران برگزار می کند.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای شهر؛ با توجه  به اهمیت میراث گذشتگان به عنوان تجلی عینی فرهنگ عمومی جامعه و بررسی و اندیشه پیرامون  ارزش های معنوی و مذهبی در تهران قدیم  که منبع غنی از میراثی است که در طول تاریخ دستخوش اتفاقات مختلفی گردیده و  عموما معماری اسلامی است مسابقه عکاسی سیاه و سفید با موضوع بناهای تاریخی در تهران با عنوان «طهران پیک» برگزار می کند.

در این مسابقه بناست  از نگاه دوربین در آثار و ابنیه ها ی ایرانی اسلامی شهر تهران تامل نموده تا ضمن گسترش نشانه های و نمادهای فرهنگ اسلامی  ،فضاهای هم شأن انسان را معرفی کرده و میراث و پتانسیلهای گردشگری را تقویت نماید.

شناخت و معرفی حقایق نهفته در نشانه ها و نمادهای فرهنگ اسلامی ، بررسی سبک زندگی اسلامی در بناهای تاریخی و تاثیر عناصر کالبدی محیط  بر فرهنگ و هویت  ایرانی اسلامی  از اهدافی است که در این مسابقه مد نظر است

گفتنی است  بناهای تاریخی شهر تهران ، مساجد، بقاع مبترکه و ابنیه مذهبی و موزه ها بازارها و بوستان های شهری از  اماکن و موضوعاتی است که عکاسان حرفه ای و آماتور می توانند  نسبت به ثبت عکس اقدام کنند.

لازم به ذکر است که آخرین مهلت شرکت در مسابقه: 10 خرداد و  اختتامیه و اعلام برگزیدگان  20 خرداد ماه  سال جاری است.

گروه داوری این مسابقه  آقایان شهاب حاجی مشهدی ،مهران سپهران ، سروش موحد هستند که به بررسی آثار می پردازند.

در پایان از عموم علاقه مندان ،عکاسان  حرفه ای و هنر جویان عکاسی  و سایر شهروندان دعوت می گردد  اثار خود را به نشانی ربات تلگرام @TehranPic_Bot و یا به نشانی سایت http://tehpic.ir بارگذاری کنند و یا برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره 33322210 داخلی 107 تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *