نمایشگاه عکس «زمستان یورت» در برج میلاد تهران

 

 

نمایشگاه عکس «زمستان یورت» با نمایش آثار هنرمندان گلستانی از حادثه معدن آزادشهر از ۲۴ تیرماه سال جاری با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همراهی وزیر صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان مجلس در برج میلاد تهران گشایش می یابد.

این نمایشگاه حاصل تلاش هشت عکاس کانون عکس حوزه هنری استان گلستان است که در طول واقعه تلخ معدن آزادشهر شبانه‌ روز مشغول ثبت وقایع بوده‌اند. در مجموع ۴۳ عکس به یاد ۴۳ جانباخته این حادثه انتخاب‌شده است. 

هنرمندان صاحب اثر در این نمایشگاه عقیل مهقانی، محمدجواد مکتبی، مجید میهن دوست، سید جواد می‌رحاجی، بهار شقایق، راحله حصاری، هانیه کرامتلو و سحر حسن‌زاده هستند. 

همچنین مدیریت و گردآوری آثار بر عهده محمدرضا کیوانفر مسئول کانون عکس حوزه هنری استان گلستان بوده و طراحی هویت بصری این نمایشگاه برعهده محدثه عامری است. ادیت و پردازش آثار نمایشگاه را مهدی ابوالقاسمی و ساخت مستند و مالتی مدیا را میلاد بادلی عهده دار بوده‌اند. 

هدف از برگزاری این نمایشگاه درکنار زنده نگه‌داشتن یا دو خاطره جانباختگان این حادثه، تذکر و هشدار به جامعه مسئولان برای پیشگیری از وقوع حوادث مشابه است. طرح برگزاری این نمایشگاه از روزهای نخست وقوع حادثه در معدن مطرح شده بود که با همکاری برج میلاد و اداره کل صنعت، معدن و تجارت، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اداره کل مدیریت بحران استان گلستان و با مدیریت حوزه هنری استان گلستان به سرانجام رسیده است. 

گفتنی است پس از پایان کار این نمایشگاه در برج میلاد، آثار هنرمندان در گالری حوزه هنری استان گلستان به نمایش در خواهد آمد و برنامه ریزی شده است تا در استان های صاحب معدن این آثار با حضور هنرمندان صاحب اثر به نمایش در آید. 

نمایشگاه عکس «زمستان یورت» تا روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه  از ساعت ۸ تا ۲۰ در گالری هنری غربی برج میلاد تهران برای بازدید عموم برقرار است.

منبع سایت عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *