نمایشگاه گروهی عکس « مزامير سكوت » در گالری هپتا

 

گالری هپتا روز جمعه ميزبان نمايشگاه گروهی عكس با عنوان «مزامير سكوت» خواهد بود. اين نمايشگاه گروهی 38 عكس از 13 عكاس، به كوشش كيانا فرهودی روی ديوار خواهند رفت .

در بخشي از استيتمنت اين نمايشگاه مي خوانيم:

«لغتنامه دهخدا«سکوت» را «خاموش شدن» و «خاموشی» معنا کرده؛ اما همچنین «با توانایی به سخن گفتن و ترک آن کردن».

سكوتی كه اينجا از آن سخن میگوييم/می بينيم از جنس آن معنای دوم است: توانايی سخن گفتن اما ترك كردن آن؛ توانايی حضور اما انتخاب بر عدم حضور…»

به گفته ی فرهودی اين نمايشگاه حاصل شيفتگی او نسبت به سكوت و همچنين به حضور است . او درباره ايده اوليه شكل گيری و برپايی نمايشگاه می گويد:

«در اين نمايشگاه تلاش كرديم تا به اثری بپردازيم كه حضور انسان بر محيط اطرافش می گذارد و تغييری كه در نظم/بی نظمی ای كه پيش از او وجود داشته است، ايجاد می كند.

در واقع ايده ی اين نمايشگاه بر اساس كلمه ای فرانسوی شكل گرفت. كلمه ی “Sillage”  ، به معنای عطری كه پس از اينكه فرد جايی را ترك كرد، هم چنان در آن محل باقی میماند؛ اثری كه او از پس گذر از هر مكان در آنجا به جای می گذارد؛ اثری گاهی موقت و گاهی هميشگی .

عكس های اين نمايشگاه بيش از آنچه درباره ی سكوت باشند درباره ی حضور اند، درباره ی اتفاقاتی كه پيش از لحظه ی گرفته شدن عكس در كادر عكاس رخ داده و حالا تنها اثری از آن اتفاق باقی مانده است. ليوانی كه رها شده، كمدهای قديمی، زمين های بازی و كلاس های درس و به طور كلی اثری شبح وار از حضوری انسانی كه مي تواند اتاق را برای لحظه ای يا حتی برای هميشه ترك كرده باشد».

در اين نمايشگاه هادی آذری، آبنوس البرزی، سميه اميری، آروين ايل بيگی، مهسا ايمانی،امید پورآذر، شقايق رئوفی، پويا شاه حيدری، سهيلا شمس، فرزانه قديانلو، سحر مختاری، طلا وهاب زاده و پوريا هنرمند حضور دارند.

كيانا فرهودی فارغ التحصيل كارشناسی ارشد عكاسي از دانشگاه تهران است و با نشرياتی هم چون حرفه

هنرمند، مجله اينترنتی ديده، سايت آينه ها همكاری داشته است .

“مزامير سكوت” از جمعه 13 مرداد تا 25 مرداد در گالری هپتا برقرار خواهد بود.

ساعات بازديد :

افتتاحيه و روزهاي جمعه: 16-20

 شنبه تا چهارشنبه: 11-20

*گالری هپتا پنجشنبه ها تعطيل است.

آدرس:

ايرانشهر، روبروی ضلع غربی خانه هنرمندان، بعد از خيابان شاداب، بن بست نيكوشهر، پلاك 3، زنگ اول

تلفن: 88309940

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *